• Wpisów: 47
  • Średnio co: 54 dni
  • Ostatni wpis: 6 lat temu, 08:33
  • Licznik odwiedzin: 37 000 / 2593 dni
 
yserka
 
Cześć Wam :)

Dzionek mija całkiem sympatycznie :D Mimo tego, że dostałam okres i mam nieodpartą ochotę na coś słodkiego.. póki co dzielnie ze sobą walczę ;) Rano skoczyłam na siłownie, ale nie przemęczałam się za bardzo, praktycznie zrobiłam tylko trening obwodowy (bez brzuszków) i 40 minut marszobiegu na bieżni. Ach jak dobrze jest się rozruszać i odmulić po weekendzie :D! Jutro będę musiała podjechać do biblioteki w szkole i poszukać już jakiś materiałów do pracy dyplomowej.. Ech! Czarno to widzę :P A temat pracy, który wybrałam to "Dodatki mieszkaniowe" (bardzo interesujący...:P). Muszę tylko się zdecydować czy w gminie czy w powiecie, ale to jest najmniejszy problem ;)

Ostatnio natrafiłam na bardzo fajny i praktyczny materiał na temat potraw wigilijnych.. W sumie, został tylko miesiąc do świąt, więc myślę, że takie informacje na pewno się przydadzą :)

*Oto on:*

Tradycją świątecznego stołu wigilijnego jest  różnorodność znajdujących się na nim potraw. Powinno być ich 12, wśród nich znajdują się niskokaloryczne i lekkie, ale także ciężkostrawne oraz tuczące. Siadając do kolacji wigilijnej warto wiedzieć, które z nich można jeść bez wyrzutów sumienia, a których należy unikać. Trudno jest zrezygnować z ulubionych przysmaków, jednak pomyśl o tym, że święta trwają kilka dni, a zrzucenie zbędnych kilogramów może się przeciągnąć do kilku tygodni. Pomyśl o nocy sylwestrowej kreacja, którą kupiłaś może okazać się za ciasna po świątecznym objadaniu się!

*Aby uniknąć zbędnych kilogramów mamy kilka rad dla Ciebie:*

•Nie głoduj przed wigilią, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas kolacji wigilijnej pochłoniesz ogromne ilości potraw, aby zaspokoić głód. W dzień wigilii zjedz śniadanie i lekki obiad zachowując odpowiednie przerwy miedzy posiłkami oraz ich ilości. Wyjdzie to na zdrowie twojemu ciału, samopoczuciu oraz dobrej sylwetce. Nasz żołądek nie jest na co dzień przyzwyczajony do przyswajania ogromnych ilości pokarmów na raz.

•Najpopularniejszymi produktami świątecznymi są  ryby, jeśli chcesz uniknąć dodatkowych kilogramów należy zwrócić uwagę na to jak są one przygotowane. Smażone ryby można zastąpić przygotowanymi w galarecie lub po prostu pieczonymi w folii. Jednak jeżeli nie potrafisz zrezygnować ze smażonej ryby, zdejmij z niej „panierkę”, zmniejszysz wtedy ilość zbędnych tłuszczy.

•Podczas przygotowania pierogów, zadbaj o to, aby ciasto nie było za grube. Zamiast odsmażać pierogi na tłuszczu, wrzuć je na kilka minut do wrzącej wody.

•Zrezygnuj z tłustych mięś typu kaczka, czy wieprzowina, zastąp je drobiem lub cielęciną. Tłuste wędliny zastąp wędlinami drobiowymi."

•Staraj się zrezygnować z sosów, a jeśli nie jesteś w stanie, nie zagęszczaj ich mąką.

•Przygotowując sałatki sięgnij po jogurt naturalny, a nie majonez, który jest bombą kaloryczną.

•Ogranicz spożycie alkoholu, powoduje on pobudzenie apetytu.

•Unikaj potraw z dużą ilością orzechów i bakalii. Są bardzo kaloryczne (np. makówki).

•Nie jedz słodkości z kremem. Jeżeli nie możesz jednak zrezygnować ze słodyczy spróbuj ciasto drożdżowe. Zjedz małą porcje, ale w godzinach porannych. Tak abyć zdążyła chociaż częściowo spalić zawarte w nim kalorie. W dalszej części dnia unikaj słodyczy.

•Zrezygnuj z podjadania między posiłkami. Staraj się więcej zjeść na śniadanie, niż na kolację.

•Wstań od stołu z uczuciem niedosytu. Zamiast sięgać po kolejne smakołyki, lepiej idź na spacer. Świąteczny spacer pomoże spalić nadmiar kalorii.

•Pamiętaj o tym, aby ostatni posiłek spożyć 3-4h przed snem.

•Używaj do woli pieprzu, ale unikaj soli. Pieprz nie tylko poprawia smak potraw, ale też ułatwia trawienie, za to sól zatrzymuje wodę w organizmie.

•Zaczynaj posiłek od surówek; są niskokaloryczne, świetnie zapełniają żołądek i sprawiają, że na ciężkie potrawy zabraknie miejsca.

•Siadając do świątecznego stołu najlepiej nałóż sobie na talerz od razu wszystko co planujesz zjeść, będziesz miał wtedy większą kontrolę nad ilością spożytego pokarmu. Nałóż sobie po trochę ulubionych świątecznych smakołyków i rozkoszuj się ich smakiem.

•Jeśli masz taką możliwość jedz na małym talerzu. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zjeść nieco mniejsze porcje. Jedzenia wydaje się wtedy więcej...
christmas-day.jpg

*A oto licznik kalorii:*

Porcja kutii – *420 kcal*    

Makowiec – *360 kcal*

Makówki – *300 kcal*

Śledź w oleju – *300 kcal*

Schab ze śliwką – *290 kcal*

Smażony karp – *270 kcal*

Pierogi z kapustą i grzybami – *200 kcal*

Talerz zupy rybnej – *150 kcal*

Karp w galarecie – *140kcal*

Talerz barszczu czerwonego  – *120 kcal*

Talerz zupy grzybowej - *150 kcal*

Sernik z rodzynkami – *333 kalorie*

Carpaccio z łososia *100g - 260 kcal*

Karp w szarym sosie *100g - 135 kcal*

Porcja karpia w cebulowej galarecie - *343 kcal*

Talerz łazanek z makiem *400 kcal*

Pierożki z drożdżowego ciasta z kapustą *633 kcal w 1 porcji!*

Sałatka warzywna z majonezem *100g - 192 kcal*

Pierniczki *50g – 160 kcal*

Piernik z orzechami *50g –175 kcal*

Kompot z owoców suszonych *szklanka – 100 kcal*

*Reasumując* :
Moje Drogie! Dużo sałatek, zupki, napić się kompotu i skubnąć rybki w galarecie, kapustki z grochem lub grzybkami czy trochę też bigosu.. i omijać z daleka wszelkie ciasta!:D A do sylwestra będziemy nadal wyglądać fantastycznie :)
8213dd3a13761385a677d42ceaa362ae_large.jpg

kwejk.gif

wwinter.jpg

Zgadzam się z obrazkiem wyżej, *CHCĘ JUŻ ZIMĘ I ŚWIĘTA* :D A Wy?:)

Nie możesz dodać komentarza.

  Wyświetlanie: od najstarszego | od najnowszego